Det kan vara bra att kisa!

Jag behöver glasögon, jag ser inte alls bra på långt håll. Jag har faktiskt ett par glasögon som jag köpte i andra ring för tio kronor. Ena bågen har gått av, dom är snea och alldeles repiga. Min pojkvän brukar säga att det är som att titta in i en snedvriden dimma när man har dom på sig, och jag kan väl inget annat än att hålla med honom.

Jag borde ha skaffat glasögon för längesen, eller linser för den delen. Det är bara det att jag är lat. Och det är dyra, tråkiga pengar, som jag hellre lägger på smink eller vin. Det är faktiskt inte alltid så lätt att få tummen ur röven, så därför bestämde jag mig för att göra en lista! En lista med fördelar med att se dåligt, det ni!

1. Eftersom att du har svårt att se vilka folk är, har du alltid det som ursäkt ifall du "råkar missa" en person som du egentligen inte vill hälsa på ute på stan.

2. På kvällen så gnistrar stjärnorna så mycket mer om du ser dåligt. Dom blir ju liksom suddigare och.. stjärnigare!

3. Du har alltid en bra ursäkt för att få sitta närmast TVn under lektionen/föreställningen/filmkvällen.

4. Man ser smalare ut i speglar.

5. Ifall du inte lyckats bli full på festen så får en dålig syn dig att känna dig lite på lyran iallfall!

6. Kom igen, livet blir lite mer spännande. Du ser alltid inte ditt mål förrens du nästan precis är framme. Vad som helst kan hända!



Fast.. det hade ju varit skönt att se också.


Kommentarer
therese

Sv: ja men precis, får passa på att tända mycket ljus nu när det är mörkt :)



Du hade en väldigt söt blogg!

2012-01-12 @ 23:20:30
URL: http://tinythess.blogg.se/
Sara

Haha, rolig lista!:P Och jag känner också igen mig, jag borde också skaffa glasögon, jag har till och med en remiss till optikern, men jag bara skjuter upp det.. Såå dåligt ser jag väl inte? Jag menar man vet ju inte vad man missar?;) Och det är mest i skolan som man har svårt att se på tavlan, men vadå, vad gör det!?:P Haha, nä men egentligen skulle jag väl behöva glasögon, men är man lat så är man!:D



Svar: Tack så jättemycket, vad roligt att du tyckte om den bilden!:D Kram!

2012-01-13 @ 15:37:27
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0