Lysterfull hy direkt!

Hej! Jag har på senaste börjat lägga en mer lysterfull bas istället för matt, det ser lite friskare och naturligare ut. Jag tänkte dela med mig av hur jag får till en riktigt snygg lysterhy! Det är faktiskt rätt så enkelt. & ja som sagt, detta är hur jag gör. Det finns säkert en massa andra sätt också.



1. Börja med att såklart rengöra ansiktet. Avsluta med din dagkräm och låt den sjunka in åtminstonde 10 minuter.

2. Nu ska du lägga din primer. Jag använder Crystal Radiance från Lumene, som ger ett fint skimmer och glow. Perfekt för den här looken också! Låt även primern sjunka in ett tag.

3. Lägg ett lager BB-cream, som är en färgad dagcreme med 5 olika bra egenskaper. Den här krämen är rätt så tunn och täcker inte supermycket, så lägg två lager om du behöver. Det kommer att se väldigt glansigt ut, åtminstonde så gör det det på mig, men lugn.

4. För nu är det dags att tona ner lystern lite! Här borstar jag på lite mineralpuder från Loreal efter behov. Här kan du själv bestämma hur pass mycket lyster du vill ha.

5. Sista steget är - vit ögonskugga! Ja, det funkar perfekt som highlighter. Tja, vilka ljusa toner som helst funkar egentligen, dom ska gärna skirma lite också. Jag brukar lägga på 6 olika ställen:



Vill man så kan man även lägga lite på hakan, men personligen tycker jag inte att det är fint på mig.



Hoppas detta hjälpte lite!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0